Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Glossa Revue Scientifique en Orthophonie Logopédie
  • About
    • Announcements
    • About the Journal
    • Editorial Policy
    • Open Access Policy
    • Ethics, transparency and scientific integrity
    • Legal notices
    • Contact
  • Editorial Teams
    • Editorial Team
    • Reading committee
    • Founding members
  • Articles
    • Current
    • All Issues
  • Publish in Glossa
    • Why publish in Glossa
    • Submission Process
    • Submissions
Search
  • Search
  • Register
  • Login
  • Afficher en français
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 17 (1990)

No. 17 (1990)

Published: 04-01-1989

Articles

  • Dyslexie de développement et autres difficultés d'apprentissage de la lecture chez l'enfant : signification et utilité clinique

    H Gerry Taylor, Paul Satz, Janette Friel
    • pdf (French)
  • Utilisation de l'algorithmique et du traitement de texte au niveau de l'analyse structurale (Degré supérieur de l'enseignement primaire)

    Vicky Bailly
    • pdf (French)
  • L'évaluation de la compréhension en lecture : la performance et les processus

    Guy Boudreau
    24-39
    • pdf (French)
  • Une épreuve de langage pour les enfants de moins de 3 ans - épreuve de Nelly Carole

    Catherine Abadie, Paule Aimard, Françoise Bazin
    • pdf (French)

Language

  • English
  • Français

Diamond open access logo

Diamond Open Access Logo

Indexation

Glossa is indexed in the DOAJ (Directory of Open Access Journals)

Glossa's articles are indexed by Crossref

Crossref landscape logo

e-ISSN : 2117-7155

> UNADREO (Union Nationale pour le Développement de la Recherche et de l’Evaluation en Orthophonie)
> LURCO (Laboratoire Unadréo de Recherche Clinique en Orthophonie)
> GLOSSA (Revue Scientifique en Orthophonie Logopédie)

 

Legal notice

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.